26 September 2012

Tahan nafsu makan anda atau...

Assalamualaikum

Terasa letih sikit arini sebab menyelesaikan tugas kerja hakiki aku sebagai pendidik. Skul end at 6.45pm. Lepas tu take time untuk kemas-kemas barang kat meja,punch out..start engine and go back. Minggu ni Rifqi asik muncung jer sebab mama amik lambat kat taska. Selalunya if his abah keje shift malam..memang untung banyak la dak tu. Masuk taska kul 9.00..balik kul 5.00.Tapi bila minggu-minggu busy macam ni, alamatnya dekat nak maghrib baru amik.Cian budak kecik tu.Mulut tomey nye dah berdondang sayang kata nak balik.Cian tul.

Sekarang ni..bermula hari ini, aku dah mula balik mengawal nafsu makan aku.Bermula 1 Syawal haritu sampai la ari semalam, tak henti-henti nafsu aku asik nak makan-makan aje. Haiskhh..risau beno berat susah nak turun.lagipun aku rasa perut ala dah muncit sikit..pipi pung da naik ni..aduhh..takleh jadi.Mesti mau diet.
Bulan puasa aku rasa badan ade susut.Cukup sebulan raya aiseyy..mencanak naik nih..

 Antara hidangan yang aku sajikan khas untuk tetamu yang datang beraya ke umah aku.Tuan punyer pung makan dengan lahapnya..sedapp wehhh ;)
 Satay...
 Rendang daging...
 Mee goreng...
 Rendang ayam...
 Spageti...
 Roti John...
Eskrem..

Tu die..banyaknye makanan yang aku telan..Alhamdulillah.Apepun lepas ni memang nak kena tahan nafsu makan sikit.Sambil tu..aku dok telan balik Nurlizz Slimming aku..Moga-moga dapat balik berat ideal.Amin :)

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy