16 April 2012

Kasih sayang ibubapa tiada tandingan

Assalamualaikum

Tips keibubapaan : Sayangilah ibubapa anda selagi mereka masih ada di dunia ini.InsyaAllah berkat hidup anda.

Selalu aku mengingatkan diri aku...agar sentiasa menyayangi mereka, berbudi dan berbakti semasa mereka ada di dunia ini. Jangan pulak nanti menyesal dan ralat sebab tak sempat berbuat macamtu bila diorang dah tak ada. Zaman sekarang sume serba canggih.Pergilah kat mana-mana segala ceruk rantau sekalipun...semuanya ada kecuali mak bapa je tak ada kan.

Kasih dan sayang kedua ibubapa kita tiada tandingan.Aku sendiri dapat merasakan bila dah ada anak sendiri.Kalu boleh 100% nak bagi semua kat anak. Tapi tak elok untuk perkembangan budak tu. Jangan terlalu memanjakan.Didik anak supaya pandai menghargai dan give and take. Kalau ibubapa asyik give-give jer...nanti anak-anak akan ingat semuanya akan dapat dengan mudah. Jadi masalah kemudian hari nanti.
 

Rifqi dengan abahnya

Rifqi cuba nak main sendiri...semoga jadi anak yang soleh dan pintar :)

Mama yang tak jemu-jemu mencurahkan kasih-sayangnye ;)

Macamtulah contoh ibubapa penyayang ;P.hehe..Maksud aku cuba memberikan yang terbaik ikut kemampuan. Peribadi kita menjadi cermin bagi anak-anak kita. Segala perangai yang kita tunjukkan menjadi ikutan anak.Tunjukkan yang positif, hindarkan yang negatif.Cuba ye :)

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy