26 April 2012

Manusia paling busy siapa?

Assalamualaikum

Terfikir tak agak-agak siapa orang yang paling busy dalam dunia? Kalau soalan yang ditujukan pada aku..mestilah aku jawab aku kan..hehe.Sebab aku takdak masa nak pikirkan jawapan untuk soalan macamtu sebab dah memang aku busy.huhu..Ada satu makhluk ciptaan Allah yang rutin hariannya berdiri di hadapan kelompok makhluk Allah juga yang begitu dahagakan ilmu. Si makhluk yang berdiri itu tadi..tak jemu-jemu melontarkan bait perkataan demi perkataan. Lontaran suaranya begitu tegas, jelas dan teratur. Bila ada beberapa pasang tangan yang mengangkat tangan tanda tidak faham, die terus menerang dan terus menerangkan tanpa jemu.Siapa kah die?

GURU KU


Ada seorang lagi insan yang sentiasa busy. Yang jasanya tak mungkin korang lupakan sepanjang hayat. Di waktu pagi sebelum subuh lagi, si insan ini sudah sedia menggalas tugasnya. Di malam hari sudah merancang menu untuk disediakan pada keesokan harinya. Tugasnya bermula seawal dinihari, menyediakan sarapan pagi, tengahari dan malam. Memastikan pakaian sentiasa bersih dan teratur. Membasuh kain, menjemur dan melipat setiap hari. Mengemas rumah setiap hari. Memastikan anak-anaknya terjaga dan bersiap seadanya. Aduhaii..memang tak terbalas jasanya ini. Siapa die?

IBU KU



1 comments

yeah... ibuku ratu hati ku... :)

April 26, 2012

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy