25 April 2012

Senyum ke telinga>>>Happy Shopping

Assalamaualaikum

25hb.Tarikh gembira buat orang gomen macam i...huhu.Senyum je ye. Even tak la banyak macam orang lain yang bertaraf professional tapi syukur Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya akan tercapai la jugak salah satu wishlist aku nanti.hehe..Suke ;P

Walaubagaimanapun, perlu beringat dan sangat beringat! Jangan la pula dihabiskan hingga licin dan kering-kontang derr. Perbelanjaan mesti mengikut kemampuan diri. Janganla main sebat je.Mana yang lalu depan mata terus rembat.Aku suka gak window shopping masa karnival jualan mega..haa..dengar tu..MEGA. Dah nama nya mega, maka paham-paham jelah. Orang yang shopping memang mega, list barang pon bukan main panjang  dan yang pastinya budget pun MEGA gak la..uhuhu. Yang ni tak sanggup.

Sama jugalah dengan hal shopping online. aku kalu tengok gambar cantik lagi kaler-kaler tu..maunye tak kelabu mata. Lagi-lagi kalau tudung..uhu..gigil kepala lutut.Cantik sangat.Semua tengok cantik. Rasa nak nak bagi sume rm yang ada dlm mebengtuyu. Tapi harus beringat juga. Beli ikut keperluan ye. Jangan membazir. Tuhan marah. Cerita bab bazir ni, aku rasa kalu pendapatan besar mungkin takde masalah. Cuma pembelian mesti mengelakkan pembaziran. Bagi yang berpendapatan sederhana pulak, pembelian mesti mengikut keperluan sahaja dan elakkan hutang.

Oklah sekian tips dari aku..aku nak sambung senyum. Korang teruskan shopping yea .Hehe




Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy