28 March 2012

Tips supaya mata anda bersinar-sinar

Assalamualaikum

Senang je kalu nak bagi mata korang bersinar-sinar bak kilauan cahaya lampu tu.
Budget tak mahal pun.Ambil daun pudina kemudian lumatkan. Letakkan daun pudina segar yang
dah lumat tu tadi di sekitar kawasan sekeliling mata. 15 minit cukuplah. Basuh dengan air bersih.

Ada lagi derr..lum abis lagi ni.
Kalau mata terasa letih sangat kan.Ada cara nak menyegarkannya semula.
Maklumlah kalau keje asik ngadap labtop je.Mesti berpinar-pinar mata tu kan.
Cara mengatasi keletihan mata adalah ambil dua uncang teh kemudian lembabkan dengan air suam.
Satu uncang tak cukup korang. Mata kan ada sepasang.
Masukkan dalam peti sejuk. Agak-agak dah lama sikit tu ambil dan letakkan di atas mata dalam 15 minit gitu.
Selesai. Dah segar?

Sambung sikit lagi..
Nak bulu mata lentik?
Ambil daun lidah buaya. Lendir daun tu..korang sapu kat bulu mata.
Buat secara berterusan. Buat sekali dua je takkan menjadi.
Usaha tangga kejayaan kan.

Meh tengok mata sapa tu..hehe ;P

4 comments

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy